Pszenica i gluten -> WHY NOT?

Jak to jest z tą pszenicą i glutenem? Jeść czy nie jeść?!!

Pszenica jest obecnie mocno zmodyfikowana, ale przede wszystkim  zawiera gluten i bardzo podnosi poziom insuliny nawet bardziej od białego cukru, dlatego pszenicę należy bez zastanowienia wyeliminować z naszej diety.

Gluten- białko występujące w większości zbóż (pszenica, żyto, jęczmień, owies-zanieczyszczony glutenem, pszenżyto oraz orkisz), nadające sprężystość domowym wypieką, które nie ma dla nas żadnej wartości odżywczej ponieważ nasze ciała nie wykorzystują jego aminokwasów.  Gluten ma bardzo destrukcyjny wpływ na nasz organizm bez względu na to czy jesteśmy uczuleni na gluten czy nie, a w szczególności niszczy jelita, które są naszym drugim mózgiem.

Gluten uszkadza mózg, stawy, powoduje reakcję autoimmunologiczną oraz może być przyczyną depresji.

Wyjątek stanowi chleb żytni na zakwasie (zakwas prawie w całości eliminuje gluten). Najlepsza opcja chleb gryczany lub gryczany na zakwasie.

Najlepiej zastąpić chleb i bułki, chlebem żytnim na zakwasie, dobrymi kaszami (gryczana, jaglana, komosa ryżowa) oraz ryżem białym/basmati lub ziemniakami/batatami.

PODSUMOWUJĄC -> wyrzucamy pszenicę oraz produkty zawierające gluten.

Udostępnij i zostaw łapkę 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *