Śniadania białkowo – tłuszczowe

Drukuj
Śniadania białkowo – tłuszczowe coraz bardziej stają się popularne i polecane przez dietetyków.

Dlaczego?

Posiłki B/T (skrót od białkowo – tłuszczowe) dają uczucie sytość na dłużej, nie powodując przy tym ospałości. Dodatkowo sprawiają, że mamy więcej energii, lepszą koncentrację oraz mniej podjadamy w ciągu dnia. Natomiast, najciekawsze jest to, że w  naszym organizmie nie tworzą się nowe komórki tłuszczowe, a te istniejące są spalane szybciej, ponieważ organizm chętniej wejdzie w przemianę energetyczną z tkanki tłuszczowej.

Węglowodany na śniadanie mogą powodować większy apetyt, przez co zjemy więcej np. jeśli zjemy płatki z mlekiem to najprawdopodobniej wyrzut insuliny będzie tak duży, że po 1- 2 h spadnie nam cukier do tego stopnia, że będziemy czuli potrzebę zjedzenia kolejnego posiłku. Natomiast śniadanie, które jest tłuste np. jaja, boczek, jajecznica na kiełbasie czy jaja ze smalcem gęsim będzie rozwiązaniem idealnym. Tu pojawia się pytanie, dlaczego? Ponieważ wówczas nasze uczucie sytości będzie trwało znacznie dłużej, gdyż posiłki  bezwęglowodanowe (bez pieczywa, makaronów, płatków, kasz, produktów mącznych, ryżu, ziemniaków, fruktozy, laktozy itp.) nie powodują zwiększenia stężenia glukozy we krwi. W związku z tym nie zostanie podniesiony poziom insuliny. Insulina – hormon anaboliczny (budujący), który buduje przede wszystkim tkankę tłuszczową, a kiedy jest aktywność fizyczna, jest stosowana do budowy masy mięśniowej. Niestety na co dzień jest naszym wrogiem. Wczesnoporanny wyrzut insuliny potężnie zmniejsza spalanie tłuszczu na resztę dnia.

Co ważne, tłuszcz jest niezbędny do prawidłowej produkcji hormonów, budowy układu nerwowego, jest materiałem budulcowym tkanek oraz jest  niezbędny do wchłaniania witamin A, D, E i K.

Tłuszcz jest ważny w diecie, a spożywając go na śniadanie, powoduje więcej pożytku niżeli strat. Powszechnie panuje strach na jedzenie tłuszczu w obawie przed przytyciem, ale tylko nadwyżka kalorii powoduje przybieranie na masie. Wiadomo tłuszcz zawiera więcej kalorii niżeli węglowodany, ale również daje szybsze i dłuższe uczucie sytość.

Śniadanie białkowo – tłuszczowe jest szczególnie polecane dla osób zabieganych, żyjących w ciągłym pędzie i stresie. J

Jednak należy pamiętać, że trzeba słuchać swojego organizmu i dawać mu to, co akurat potrzebuje. Jeśli masz ochotę na śniadanie węglowodanowe np.owsiankę to nie rezygnuj z niej. Jedz to, po czym czujesz się najlepiej i masz najwięcej energii.

Przykład śniadania białkowo – tłuszczowego

Omlet wiosenny

Paulina Targańska, trener personalny, zdrowe jedzenie przepisy, skuteczna dieta odchudzająca, dieta bezglutenowa przepisy, wiosenny omlet

 

Zapiekane warzywa z fetą i jajkiem

Paulina Targańska, trener personalny, zdrowe jedzenie przepisy, skuteczna dieta odchudzająca, dieta bezglutenowa przepisy, zapiekane warzywa z fetą

 

Muffiny jajeczne na śniadanie

Zdrowe jedzenie przepisy, skuteczna dieta odchudzająca, dieta bezglutenowa przepisy, płaski brzuch ćwiczenia, modelowanie sylwetki, muffiny jajeczne, babeczki jajeczne

 

Ozór wołowy w galarecie

 

Pieczeń z wątróbki drobiowej

Paulina Targańska, trener personalny, zdrowe jedzenie przepisy, skuteczna dieta odchudzająca, dieta bezglutenowa przepisy, pieczeń z wątróbki drobiowej

 

Pasta z makreli

 

 

 

Udostępnij i zostaw łapkę 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *