Taśma “MINI BAND” w ćwiczeniach

Taśma mini band jest to guma oporowa o niewielkich wymiarach w kształcie pętli. Stosuje się ją zarówno w rehabilitacji jak i fitnessie (trening ogólnorozwojowy) do wszelkiego rodzaju ćwiczeń wzmacniających, stabilizacyjnych i mobilizacji. Z taśmą mini band jesteśmy w stanie pracować na wszystkie partie mięśniowe. Bardzo dużą popularnością cieszą się wszelkie ćwiczenia aktywujące mięsień pośladkowy za pomocą taśmy. To właśnie taśma pomogła “obudzić” mi pośladek, którego pracę przejmowały nogi. Tak się dzieje, kiedy nasze nogi są mocniejsze od pośladków. Przy wszelkich ćwiczeniach w których powinien głównie pracować pośladek, nogi przejmują ich rolę. W konsekwencji mamy jeszcze mocniejsze nogi, ale za to słabszą (i płaską) “pupę”. Jeśli czujesz, że jednak pośladek jest mało aktywny i zazwyczaj nie czujesz jego pracy, to koniecznie wprowadź taśmę mini band do treningu.

Jeśli trenujesz ze mną regularnie, to na pewno zakup nie pójdzie na marne. Zdradzę, że już w grudniu pojawią się nowe treningi i do niektórych będziemy wykorzystywać właśnie taśmę (opcjonalnie dla chętnych).

Taśmy “mini band” między sobą różnią się grubością (czyli oporem) i najczęściej są cztery wersje do wyboru. Z osobistego doświadczenia polecam od razu nabyć cały zestaw bo na dolne partie mięśniowe używamy mocniejszej taśmy, a na górne (dużo słabszą). Taśmę dostosowujemy do ćwiczenia.

Przy pojedynczym zakupie sugerowałabym najpierw średni opór (na dolne p. mięśniowe) i kolejno najsłabszy opór (na górne).

Poniżej przykład zastosowania taśmy w treningu.

 

a tutaj typowe ćwiczenia na pośladki z taśmą “mini band”

 

POLECANE

Sprzęt/akcesoria do ćwiczeń w domu (WIDEO)

Jaka jest najlepsza pora na trening?

Kiedy ćwiczyć, aby spalać tłuszcz?

 

Udostępnij i zostaw łapkę 😉

Komentarze

  1. Ooooooooooooooo ale super ?? to będzie coś dla mnie! Chyba i ja mam takie uśpione poślady ? trzeba będzie je obudzić. Lecę po tą taśmę, bo mam ale nie mini ?

  2. Paulinka, jaki opór taśmy do górnych partii? Zastanawiam się nad niebieską (opór 13 – 20 kg) i zieloną ( 8 – 15 kg) ?Wcześniej ćwiczyłam z hantlami 2×3 kg i 2×5 kg.

  3. Właśnie miałam odpisać Tobie na maila, ale zrobię to tutaj 😀 Na dół to jak najbardziej czarna, a na górne partie to wybrałabym zieloną 🙂 oporem będzie podobna do mojej zielonej więc będzie dobrze 🙂 jak coś można dokupić później mocniejszą. Pozdrawiam

  4. Obciążenie na kostki – spoko pomysł? tak do 1,5 kg max. Ja mam właśnie 1,5 kg, ale używam raz na “ruski rok” bo denerwuje mnie, że spadają? moje są z decathlona i raczej nie polecam. Może z innej firmy byłyby lepsze i by się trzymały?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *