Zdrowe słodycze – po które możemy sięgnąć

Znasz to uczucie kiedy napada cię chęć na coś słodkiego? Co wtedy robisz? Sięgasz po niezdrowe produkty tylko by zaspokoić swoją potrzebę? Czy może jednak walczysz ze sobą i szukasz zdrowszych alternatyw? Co zrobić kiedy napada cię chęć na zjedzenie coś słodkiego?

Chęć na słodycze jest w naszej głowie, warto w tych momentach wybrać zdrowszą opcję. Istnieje sporo możliwości, aby zastąpić sklepowe batoniki, czekolady, draże czy też żelki. Mniej na uwadze, że zdrowsze nie oznacza też, że można jeść bez ograniczeń. Prędzej czy później, nadmiar spożywanych kalorii niezależnie czy to są zdrowe czy niezdrowe, odłożą się w postaci zapasowej tkanki tłuszczowej. Jeśli chcesz zgubić fałdki z brzuszka to koniecznie uważaj na to co jesz, nawet na zdrowe jedzenie. Musi być zachowany ujemny bilans kaloryczny czyli jeść mniej kalorii niżeli się spala. Natomiast, nie popadać w skrajność bo za bardzo niska kaloryczność powoduje wiele chorób, zwłaszcza u kobiet. Co zalecam? Rozwagę! Nie objadać się, ale też nie głodzić. Masz ochotę na coś słodkiego? Wybierz wersję zdrowszą, ale nie opychaj się codziennie bez opamiętania.

Mam dla ciebie parę propozycji na zastąpienie niezdrowych słodyczy:

  • suszone owoce; rodzynki, morele, śliwki, daktyle. Zwracaj uwagę na to aby owoce nie były kandyzowane, nie zawierały cukrów, tłuszczy czy też dwutlenku siarki. Mój numer jeden to daktyle, które kupuje suszone z pestką lub z firmy BAKALLAND (w składzie tylko daktyle).
  • morwa suszona; można kupić w sklepach lub zebrać z ogrodu. Jest to roślina pochodząca z Azji południowo-wschodniej, której właściwości lecznicze, są wykorzystywane od wieków. W smaku jest słodka więc świetnie zaspokoi chęć zjedzenia słodyczy. Można ją jeść samą lub dodawać np. do puddingu chia lub smoothies.
  • świeże owoce np. truskawki, maliny, borówki, ananas, winogrona, czereśnie itd. Owoce są doskonałym źródłem witamin, składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego. Można wykonać z nich sałatkę owocową lub posypać ksylitolem aby były jeszcze bardziej słodsze (np. pokrojone truskawki).
  • smoothie; koktajle na bazie owoców, mleka kokosowego i innych dodatków. Nie tylko zaspokoi chęć na słodkie ale również nasyci organizm. Kombinacji koktajli jest mnóstwo, można wymyślać i tworzyć. Przykładowo: drink pina colada lub domowe kakao bez laktozy 
  • chipsy z owoców np. suszone plastry jabłka; dostępne do kupienia w sklepach lub można samemu zrobić. 
  • lody bananowe; świetna alternatywa dla lodów w lato. U mnie goszczą już od 2 lat. Pychota!! Można zrobić ich więcej i przechowywać w zamrażalniku. Przepis na lody bananowe. 
  • batony daktylowe: zdrowa alternatywa batoników. Świetnia nadadzą się w podróży lub do pracy/szkoły. Są na bazie daktyli z różnymi dodatkami. Do kupienia w sklepach lub też można wykonać samemu. Przy kupnie zwracaj uwagę na skład (bez cukrów, tłuszczy i konserwantów) najlepsze są RAW batony. 

Dodatkowo można wykonać ciasta, ciasteczka lub inne desery samemu, ale wymagają już więcej pracy na przygotowanie. Wiadomo, chęć na słodkie dopada nagle i nie ma wtedy czasu na wypieki. Dlatego zaproponowałam wam wersje, po które możemy szybko sięgnąć lub przygotować. Jeśli macie swoje sposoby na zaspokojenie ochoty na słodkie to z chęcią bym się dowiedziała. Śmiało piszcie.

Pozdrawiam, BYE 😀

Udostępnij i zostaw łapkę 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *