Zielony koktajl z cukinią i jarmużem

Drukuj
SHREK czyli zielony smoothie. Koktajl jest to najłatwiejszy sposób na przemycenie sporej ilości warzyw. W formie stałej jesteśmy w stanie zjeść mniej warzyw, niżeli byśmy wypili w postaci soku. Jak wiadomo warzywa są bogatym źródłem witamin i minerałów. Dlatego dla naszego zdrowia i naszych bliskich, warto przyrządzać koktajle z przenajróżniejszych warzyw.

Do dzisiejszego koktajlu będziemy potrzebować:

  • cukinię
  • pietruszkę korzeń
  • 1/2 jabłka
  • plaster imbiru
  • szklankę jarmużu

CUKINIA zawiera witaminy: C, B1, B2, PP, beta- karoten, wapń, potas. Ma właściwości zasadotwórcze, działa odkwaszająco na organizm, wspomaga przemianę materii, nasiona zawierające kukurbitacyny mają działanie przeciwrobaczne, zabijają tasiemce, glisty i owsiki, ponadto zalecane w chorobie lokomocyjnej.

JARMUŻzawiera w spore ilości witamin i pierwiastków m.in. takie jak A, C, E, K, B1, sód, potas, magnez, wapń, żelazo oraz związki bioaktywne takie jak karotenoidy, sulforafan. Ma właściwości przeciwutleniające, przeciwnowotworowe (dzięki sulfarafanowi), działa przeciwzapalnie.

PIETRUSZKAposiada właściwości moczopędne, jest stosowany w obrzękach, problemach z zatrzymaniem płynów w ciele, stosowany w leczeniu wzdęć oraz przy zapaleniu pęcherza. W korzeniach pietruszki znajdują się m.in. flawonoidy (przeciwutleniacze, które chronią przed groźnymi chorobami), substancje śluzowe, związki cukrowe i sole mineralne.

IMBIR zwalcza bakterie chorobotwórcze, pobudza wydzielanie soków trawiennych i żółci, odtruwa wątrobę, poprawia ukrwienie kończyn, skóry, mózgu. Działa przeciwgrzybicznie, przeciwwirusowo i przeciwzapalnie.
IMG_5431

Całość przepuszczamy przez wyciskarkę.

IMG_5453

i koktajl gotowy 😀

IMG_5455

Smacznego i miłego dnia. 😉

Udostępnij i zostaw łapkę 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *